Oppdatering: Videoen finnes her.
I kveld publiserer vi den første av tre videokommentarer til NRKs folkemøter.
Tidligere har RV deltatt på folkemøtene til NRK. I år er vi blitt utestengt, uten å ha mottatt noen skikkelig begrunnelse for det.
Vi mener NRK, og TV2 for den del, skal få redigere sine valgsendinger og debattprogrammer fritt. Men når det er snakk om valgsendinger og folkemøter, må NRK ha regler som sikrer likebehandling og rettferdighet. Når vi da tidligere har falt innenfor kriteriene for å delta i folkemøtene, må det jo ha skjedd en endring i NRKs kriterier fra 2003 og 2005.
Hva disse kriteriene er og hva som er endret, vil ikke NRK gi noe fullgodt svar på. Det er selvsagt beklagelig.
Folkemøtene er blant de mest sette valgsendingene på NRK, og vi mente det var viktig for oss å få delta der. Når vi ble utestengt derfra, hadde vi to valg: Vi kunne mast og kranglet videre med NRK, eller vi kunne bruke tiden på noe annet.
Vi har valgt det siste. I kveld etter NRKs folkemøte publiserer vi våre kommentarer til temaene som ble debattert. Følg med på denne bloggen og på RVs nettsider.

113 kommentarer In " Utestengt fra NRK, men svarer på egen kanal "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.
august 21st 2007 at 2:43 pm
Dere bør kanskje stikke fingeren i jorda og tenke etter at det kanskje er en grunn til at dere er utestengt da
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 2:46 pm
kjør på!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 2:51 pm
Kjære Pitbull:
hvis det er en grunn, så burde vel krinken kunne komme med en skikkelig redegjørelse, tror du ikke?
Hva hvis det var Frp eller Høyre som hadde blitt utestengt uten noen grunn? ville ikke du ha forlangt en smule redegjørelse for HVORFOR dette skjedde?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 2:52 pm
Nei, ikke i det heletatt. begge de nevnte er også drittpartier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 2:53 pm
Det er ein skremmande utvikling når eit parti vert ekskludert frå valkampen på denne måten. Det demokratiske prinsipp står tydelegvis ikkje særleg sterkt hjå dei som meiner dei bestemmer i dei riksdekkande tv kanalane.
Stå på Torstein!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 2:56 pm
pitbull: Jaja, da veit vi hvor du står.
En smule hyklerisk er vi ikke? Nærmest som om du vil sensurere alt du ikke liker til slutt,eller hva..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 3:01 pm
Stå på Torstein!!
Vurderer faktisk å stemme Rødt i år…
Har dere noe bra å tilby oss studenter som sover i telt, og som ikke har bankkontier i Sveits, eller…?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 3:25 pm
Det er slettes ikke rart. RV er under sperregrensen, jeg skjønner i det heletatt ikke hvorfor pressen gir RV så mye oppmerksomhet som de gjør, jeg synes de stikker frem de stygge kommunisttrynene sine over alt. Dere klager vel ikke akkuratt over at f.ex demokratene ikke får være med heller? Men det er jo klart. Demokratene er jo fæle fordi de vil ha inn noen færre innvandrere hit pr år, og det er jo naturligvis helt groteskt å mene. Nei takke meg til da folk som RV, som synes langt bedre mennesker, som Pol Pot og Stalin, er kule.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 3:33 pm
Tv som media har ikke plass til promillepartier eller 1-2 prosentere. Da blir det for treigt å se på for mtv generasjonen. Om jeg liker utviklingen? Nei, men det er viktig å få med ungdommen og da kan man ikke ha debatter som i gamle dager som varte i 5 dager.
Demokratiet vil lide av at snart alle mennesker er ad/hd tv-svitsjere, for uten ytterkanten mangler vi en dag et sentrum.
Dessuten så lever dere vel litt på siden av realpolitikken ser man på om det var et stortingsvalg. Spørsmålet er om man ikke burde legge lista litt lavere i et kommunevalg.
Men du er ikke alle gode gamle gutta i partiet ditt direktører idag da?aqg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 3:39 pm
Stå på!
Det er veldig urettferdig at dere ble utestengt. Det kan hende at jeg stemmer på Rødt i år.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 3:53 pm
Jeg ser at den ene kommunen etter den andre kommer til å få FrP-ordførere etter valget. Jeg grøsser, og leverer samtidig en ironisk takk til TV2 som har vært med på å kjøre FrP frem i lyset. FrP med sine populistiske og egoistiske målsaker.
Har liten tiltro til riksfjernsyn når de ikke slipper til FrP sin motvekt i debattene. Jeg skal selvsagt stemme Rødt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 3:54 pm
Har det i det hele tatt falt dere inn at partiets meninger er av interesse for et meget smalt pulikum? I utgangspunktet blir meningen til 0,? %-partier (eller er dere over 1%?) tatt hensyn til i altfor stor grad. Desverre!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 4:10 pm
Jeg synes det er helt riktig å utestenge RV. Ikke på grunn av politikken, men partiets størrelse. Noe av problemet med norsk politikk er alle partiene og vinglingen dette medfører.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 4:12 pm
Dette er forstemmende ift demokratiet i Norge. Nå har RV sammen med andre dannet et nytt parti, som på målingene de siste månedene har skåret mellom 2 og 4 prosent. Nå har RV mulighet til å komme på vippen i en rekke kommunestyrer, og få ordføreren i noen kommuner. NRK og TV2 har et forklaringsproblem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 4:15 pm
Har ikke hørt at noen fra disse partiene har klaget:
Pensjonispartiet
Demokratene
Miljøpartiet De Grønne
Norges Kommunistiske Parti
Kristent Samlingsparti
Samefolkets parti
Kanskje de innser at de er marginaler i norsk politikk og ikke har noe på tv å gjøre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 4:26 pm
Sånn er Norge. Jeg er medlem av det liberale folkeparti, og vi får aldri være med i media med unntak av kanal 24 for ett par år siden. Fordi Norge er livredd for kapitalisme og markedsøkonomi. Men køene utenfor valgboden vår på Karl Johan sier det meste om folks interesse. Det viktigste for ett menneske er individuell frihet. 100% frihet.
http://www.stemdlf.no
M
vh
Micky
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 4:35 pm
Synes ikke dette er rart i det hele tatt. På tide at RV forstår at de nesten ikke er å betrakte som et politisk parti engang. De er som en liten unge, ørliten og griner høyt, uten at noen andre enn dem selv forstår hvorfor.
Forstår ikke hvorfor noen betrakter dette som et seriøst politisk parti. Bra med utestengelse.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 4:55 pm
Stå på RØDT og Dale . det er alltid til alles beste at noen kjemper for de gruppene som aldri blir hørt av dagens politikere . stå på for fattige, uføre , sosiale ofre og andre utsatte grupper som blir diskriminert i dagens samfunn .Rødt må få en plass i media på lik linje med andre partier .hilsen bjarte
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 4:56 pm
Utrolig irriterende at RV ikke får delta! De har ligget på mellom 2 og 4 prosent i de siste målinger. Har håp om at RV sakte, men sikkert får flere og flere stemmer.
Mvh. RV-velger
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 4:56 pm
Dette er et lokalvalg, så skal man følge prinsippet om “sperregrenser” burde jo ikke Senterpartiet få mediedekning i Oslo…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 5:40 pm
Veldig trist og betenkelig at RV ikke får være med i folkemøtene. Jeg stemmer ikke RV (eller Rødt), men det er viktig å få med de partiene som faktisk kan bidra til debatten. RV er det partiet som er akkurat på vippen til å være inne eller ute mange steder, også på Stortinget. Bare det i seg selv burde være grunn god nok, for skal vi ha med bare de som er inne? Hvor blir det av den gode samtale da?
Så vil vel noen si at da må de andre mindre partiene få være med og. RV er vel størst av de minste, og det er desverre ikke plass til alle.
Men det kunne ha vært fryktelig interessant å ha sett en debatt på NRK eller TV2 med bare de mindre partiene, ingen Stortingspartier. Da begynner vi å snakke folkeopplysning
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 5:58 pm
ghostbuster: Jeg er selv student, og kan fortelle deg at RV/Rødt er et ypperlig student-parti
De er for høyere stipend, og at studielån skal gjøres om til stipend. De er for ytterligere boligbygging osv. Og for oss dataentusiaster er det et pluss at de er meget oppegående i IT-delen, og var antakeligvis det første partiet med eget IT-program
Det har i dag blitt til et kapittel om informasjonsteknologi:
http://roedt.no/om/ar...
Lykke til Torstein!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 6:16 pm
Selvfølgelig skulle Rødt vært med. Det ville gitt en bredere diskusjon som er sårt tiltrengt. Stå på Dale! Du gjør en kjempejobb med din kunnskap innen økonomi i internasjonal og historisk sammenheng.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 6:18 pm
På tide dere bestemmer dere. Heter dere RV eller RØD?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 6:26 pm
Det er fint å ha noen som dere som støyer om viktige ting!
Så lenge dere aldri får reell makt. Det hadde gått til h……
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 6:34 pm
NRK vil kanskje ikke slippe til noen som helst form for propaganda for et parti som i prinsippet er for væpnet revolusjon?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 6:38 pm
Denne gang var det på tide at RV/Rødt, eller hva dere nå kaller dere ikke kom med i folkemøtene. Dere har nærmest hatt klippekort tidligere på grunn av alle journalist- kompisene deres i media.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 7:27 pm
Skal bli deilig Œ slippe ¿ h¿re tyt, drittslenging og misunnelse fra de r¿de.
Nok slit Œ h¿re hyklerpartiene AP og SV ¿ve sin kommunistmakt over den norske befolkning.
Gi oss frihet til Œ tenke selv spar oss for kommunistdriten.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 7:33 pm
Til de som vil sperre Rødt pga prosentene…
Er dere klar over at årets valg er kommunevalg og ikke stortingsvalg?
Få det hamra inn i mursteinshuene deres først som sist, så dere ikke pisser dere ut ved å debattere på feil grunnlag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 7:35 pm
Dere blir utestengt fordi deres politikk er i strid med sunn fornuft. Dere må mest sannsynlig få en person som kan prate politikk i stedet for slabbedaser.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 8:19 pm
Det er synd, men dere blir utestengt pga størrelsen på lik linje med de andre småpartiene.
Jeg antar dere får plass i ett eller annet program. Det likner ikke NRK og stenge de radikale ute.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 8:37 pm
Hadde jeg ikke trodd fullstendig på frihet så hadde jammen jeg også forsvart at dere blir ekskludert. Hadde jeg hatt deres primitive ideologier hadde jeg jaget dere til blods som vanlig skikk er i kommunistiske miljöer på opposisjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 8:42 pm
Jeg fullstendig imot et helrødt styre i Norge men det er rettferdig at alle med relativt høy oppslutning skal kunne høres i slike folkemøter. Da kan partiene stå opp mot hverandre samme hvor idiotiske standpunkter de har. Så jeg er med deg der.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 8:54 pm
Eg forstår faktisk godt at Dere blir utelukket, Dere har ingen stortingsrepresentant så hvorfor skal Dere få delta?
Og du snakker nå, men Rv fikk delta på tvdebatter uten stortingsrepresentant mens Kystpartiet som hadde stortingsrepresentant ikke fikk delta! kan ikke huske at du var ure og snakket Kystpartiets sak da, Torstein!!??
Så ta det innover deg, Dere er ikke store nok eller viktige nok til å få delta på folkemøtene! Kutt ut sytinga di og bli voksen!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 8:55 pm
Norge er fullt av småpartier som ikke får delta i TV-debatter. Dersom dere gjør et brakvalg i år, vil dere vise at dere fortjener en plass i panelet under neste valgkamp. Men lokal-TV slipper dere kanskje til i de fylkene hvor dere har en sjanse til å nå opp?
Hadde forøvrig ikke hatt noe mot at dere fikk delta. Dersom folk får vite hva dere faktisk står for, vil dere formodentlig bare tape stemmer på det:-)!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 9:15 pm
Utestengingen er bare et eksempel på at Borgerskapet er redd for oss og samfunnsomveltningen vi representerer.
Stå på Torstein, vis folk hvorfor hjertet er på venstresia mens blindtarmen er på høyresia.
Kameratslig hilsen Kristoffer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 9:27 pm
Torstein Dahle støtter drap på norske soldater i Afganistan.Han er en foreder og kan sammenliges med Henry Rinnan.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 9:28 pm
Først, til alle de jeg har sett si at RV er sperret ute pga. størrelsen..
RV er, som vi alle vet, ikke av de største partiene i Norge. Men er uten tvil det av småpartiene som er størst…
Mener selv at det hadde vært bra å ha de med i debatten, sammen med demokratene. Sunt å få med noen synspunkter som er lenger til høyre/venstre enn sv og frp.
forresten, lurer bare… er kystpartiet tatt med på det der? kom på at det muligens er større enn RV, men er ikke sikker
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 9:54 pm
Pokker jeg blir skremt over nivået på enkelte kommentarer her inne, men forbigår det heretter i elegant stillhet.
Men, NRKs opptreden i denne saken virker da særdeles kritikkverdig.
Jeg er den første til å kjempe for pressefrihet, men dette går på bekostning av ytringsfriheten og pressens “selvuttalte” opplysningsplikt.
At en så seriøs aktør som NRK ikke inviterer RV til folkemøter er skremmende og jeg kan ikke annet enn å lure på begrunnelsen sammen med dere andre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 9:57 pm
staten – er det deg ????
da er det vel du som skal eie bla alle produksjonsmidler i Norge …. og betale for driften………
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 9:58 pm
hvorfor trenger vi Rødt ????
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 10:00 pm
og her hagler det inn med svar fra bloggeier ser jeg…….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 10:02 pm
GODT AT PARTIER SOM STØTTER DRAP PÅ EGNE SOLDATER IKKE FÅR DELTA PÅ NRK!!!!!!!!!!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 10:14 pm
Demokratisk å stenge noen ute, fordi de er små? Neppe!
Merkelig at Stortingspolitikkere som gang på gang, er tatt i å lyve for velgerene, i den grad skal få prege en kommunal- og fylktsvalgkamp.
Men har man nettverkene og lobberene, så får men til det meste.
Men fortvil ikke RV, etter å ha vært politisk aktiv i noen år og intressert i ennå flere år så er interessen for å se på Jens, Siv, Erna, osv lik 0.
Jeg vet utmerket hvem lokal kanidat jeg skal stemme på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 10:31 pm
Det er vel mange andre partier som er med diss sendingene ogsŒ, sŒ slutt Œ klag
¥ Demokratene
¥ Det Liberale Folkepartiet
¥ Kristent Samlingsparti
¥ Kystpartiet
¥ Milj¿partiet De Gr¿nne
¥ Norges Kommunistiske Parti
¥ Pensjonistpartiet
¥ R¿d Valgallianse
¥ Samfunnspartiet
¥ Demokratisk Alternativ for Oslo
¥ Innvandrerpartiet
¥ Oslo Byaksjon
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 10:35 pm
Jeg synes det er direkte håpløst at RV/Rødt har blitt utestengt fra årets folkemøte når partiet tidligere har fått være med.
Nå etter sammenslåingen er jo til og med partiet større enn noensinne!
Stå på Torstein!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 10:40 pm
At voksne mennesker kan oppføre seg så barnslig i en politisk blogg, er helt hårreisende. Men slik er jo også politikerne i partiene de stemmer på, så man kan ikke forvente så mye mer.
Hvis dere tror at Rødt er for væpnet revolusjon, bør dere sporenstraks innta skolebenken og åpne historiebøkene. Ikke siden AP selv var åpen for den tanken. Sett dere inn i programmet! Rødt er det eneste partiet som virkelig kjemper for de svake og dårlig stilte i samfunnet. Men det bryr vel lite en med 500K i året, som vil helst ha mindre skatt for å kjøpe seg en dyrere og mer forurensende bil.
Egoisme og ignorans har styrt dette landet lenge nok. Er pisselei janteloven og “meg først” tankegangen. La oss gjør dette til et bedre sted, stem RØDT og få noe GJORT!!
PS Stå på Dahle, du trengs i denne politikk suppå
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 11:01 pm
Kan det ha noe med at dere ved siste kommunevalg fikk 50-60 av totalt 11.000 representanter? Med andre ord, det er totalt uinteressant hva dere mener for folk flest. Så lenge dere har en politikk som kun biter på naive stakkarser og ikke oppegående nordmenn bør dere kanskje revurdere å klage over at dere ikke får sendetid på rikskanalen?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 11:23 pm
Stå på .
NRKs (politiske) ledelse har jo drevet med slike ting gjennom mange år. At ledelsen i NRK driver med dette er en ting, men at de øvrige partiene skal bli trodd på som demokratiske partier når deres kandidater heller ikke tør sette foten ned for dette svineriet.
Det NRK-ledelsen gjør er ikke et demokrati verdig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 11:27 pm
Folkemøtet skal bli direktesendt fra samfundet i Trondheim. Er selv student i Trondheim, og når jeg ser på hvem som deltar forundrer det meg egentlig mer at Høyre, som IKKE er utestengt, ikke deltar… Dette møtet er direktesendt, så hva skjer?
At RV er utestengt er hoyst beklagelig. Selv om jeg ser på RV’s ideologi som høyst uoppnålig, når man tar hensyn til individets grunnleggende egoisme, syned jeg ALLE skal ha rett til å fremme sitt syn. Det er en del av den demokratiske prosessen!
Hilsen ‘blå’ velger med røde sympatier
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 11:41 pm
STÅ PÅ; RV!
Jeg syns det er udemokratisk at dere ikke får være med. Småpartier mister muligheten til å nå ut til folket, når NRK diskrimenerer på denne måten. Det er en skam!
Og det mener jeg uansett om det er Rødt eller andre småpartier som ikke får delta.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 21st 2007 at 11:56 pm
For mange små ubetydlige partier i Norge. Burde heve sperregrensen til 6%. Riktig at ikke alle partier får sendetid. Lokalradio er vel passende medium for slike partier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:01 am
Ikke noe rart, dere har jo ikke akkurat folket i ryggen for å si det på den måten. Er ikke vitsen å ta opp politikken til et lite parti som 98% av befolkningen er uenig i allikevel.
Jo færre, jo bedre. Bare se på USA;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:04 am
Er det ikke snart på tide at RV og deres likesinnede forstår at “toget har gått”? Stort sett har vel norges befolkning, minus noen få, oppdaget for lengst at RV og det de står for ikke på noen måte kan la seg virkeliggjøre. Vil dere virkelig tilbake til den “gamle tiden”? Våkne opp og se dere rundt, vi lever i 2007! Selv DDR forsvant…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:09 am
Jeg ser på det som en selvfølge at hele det politiske spekteret skal være i representert i det som kalles såkalt “folkemøte”. Dette er desverre ikke tilfellet.
Det er mange poltiske partier i Norge og derfor er det viktig at de mindre ikke drukner i “mainstream”-partiene. Mange av de sistnevnte er for identiske i fasongen også, noe som gjør det enda viktigere å få frem “de andre”.
Jeg ville helst ha sett RV/Rødt og Miljøpartiet De Grønne representert i hvertfall noen av debattprogrammene.
Opinionspluralisme, ja takk!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:25 am
hvorfor syntes dere ike det er feil at venstr, senterpartie ikke er med….. glemte dere å nevne disse
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:25 am
Hei. Jeg synes det er synd at du/dere lurer folk til å stemme på et parti som innehar en politikk som ville ført til at flesteparten ville fått mindre velferd. Hvorfor kan ikke målet være at de som har minst skal få det bedre, og ikke at de som har mest skal få mindre?
Kommunisme er et skrekkvelde som kun gagner de politiske lederne og dems nærmeste.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:30 am
At RV blir stengt ute ser jeg kun på som en fordel. RV burde egentlig blitt banlyst, på lik linje med satanister, og folk som voldtar barn.
RV står støtter alt resten av verden ikkje støtter, og lever frdemeles i kommunist troen. En tro som har kostet en enormt mange mennesker livet, og ikkje ført med seg noe bra.
Nei til revoluasjon, blodig eller ikkje
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:34 am
God da at dere blir beh¿rig presenter pŒ Stab¾k Satyren
http://www.ss.no/inde...&ID=488
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:43 am
Selvfølgleig skal ikke et hylekor som Rødt være med i valgdebatter. Deres politikk er en parodi, men det er også SV, og de har likevel noe i debatter å gjøre fordi de har en viss oppslutning. Dere stiller dere marginalt foran andre parti med minimal oppslutning (Demokratene, Norsk Republikansk Parti, Det Liberale Folkeparti, Pensjonistpartier, De Grønne etc) og det blir pirk å diskutere hvem som skal være med i debatter og ikke.
Men for all del, fortsatt å rope deres kamp, det mener jeg. Å lese deres uttalelser er alltid morsomt, det er litt som å lese tegneseriene etter å ha bladd gjennom dagens nyheter. Det er litt som å høre Ann Coulter prate rett etter Bill Maher.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:45 am
Synnes det er utroligt artigt at en partileder for et såkalt demokratisk parti. Som i lengre tid (i allefall før) støttet grusomme regimer som de omtalte som mønster system på hvordan et sosialistisk samfunn bør se ut! For der var det jo mye demokrati mr. Dahle? Stopp å vær så naiv, ingen bør ønske et semikomunistisk “sosialdemokrati” ala Dahle i Norge!!!
Stem alt annet enn rødt og frp!!
De lever i en illusjon på begge sider!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:45 am
Dahle er en satans tjener, en kommunistjævel av mest nedrige slag. Slikt pakk vil vi IKKE se på TV. Vi betakker oss for både Dahle og de onde medløperne hans, samt deres ideologi som er den hesligste og mest bloddryppende og menneskeundertrykkende ideologi som noen gang har hjemsøkt jorden og dens befolkning. Hele 143 000 000 mennesker har Dahles forbilder (Pol Pot, Stalin, Mao, Hoxa, Kim Il Jung osv….) myrdet i løpet av 70 år! Jeg skjønner ikke at Dahle og resten av kommunistbærmen våger å heve blikket og se normale mennesker i ansiktet. Men de har tydeligvis frekkhetens nådegave, men det er også alt de har i tillegg til sin ondskap!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:53 am
To ting:
1. Rødt er IKKE i nærheten av å være narme sperregrensen og blir betraktet mer som en interesseorganisasjon for sære forhistoriske interesser.
2. Ja, det skal være demokrati og plass til alle, men ærlig talt så gikk vel dette røde toget for snart tjue år siden…?
Et kommunistisk Utopia…!? Noen glemte å stumpe pjallen i -68…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:55 am
Rødt får mediadekning når de kan kommentere deler av sin kontroversielle politikk.
Når Forsvaret mistet offiseren i Afghanistan intervjuet NRK først SV (som er blitt mer ansvarsbevisste), og deretter RV. Gee, i wonder why! Det er ved slike anledninger Rødt får markert seg.
Jeg kunne skrevet en lang avhandling om norsk media og politikk, men det har jeg ikke tid til.
Kontrovers selger alltid godt.
Kan like godt spørre hvorfor demokratene eller kystpartiet ikke fikk delta…
verken sp, krf eller venstre var heller tiltedet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:56 am
LadyLiberty en liten kommentar, det er vist et bittebittebitte lite kommunistisk parti som ble med i sammlingen RV/SU/AKP = Rødt. Hmm AKP har alltid stått for væpna rev. det er bare det at å skrive det i et partiprogram er ikke politisk spiselig lengre + det er landsforederi! For å informere Arbeiderpartiet var ja for væpnet rev. til 1923, men etter Moskva prosessene ble dette dårlig nytt for ledelsen og AP ble splittet i to til et Sosialistisk parti og et kommunistik parti. Les historien!! Så hvis rødt er et sosialistisk parti så hvorfor er de så langt venstre i politikken at det grenser mot revolusjon?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 1:34 am
Hvor skal man sette grensen for alle mulige småpartier man skal invitere?
Nå har ikke jeg oversikten over hvem som var invitert eller ikke, men var Kystpartiet, Pensjonistpartiet, Det Liberale Folkepartiet og Arbeidernes Kommunistparti invitert?
Hvis alle de overnevnte var invitert, da har jeg forståelse for at RV ikke ble invitert. Hvis ikke alle de overnevnte ble invitert….
Ekstremister
som inntil nylig var for væpnet revolusjon og satte fyr på FrP sin valgbod, bør uansett holdes unna alt som heter styre og stell i dette landet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 1:36 am
Det er sikkert ikke slik at dere er utesteng. Det er vel heller det at alle driter i de flåsete og uinteressante meningene dere har. Les valgresultatet og bedøm selv hvor “stor” interessen er for ditt parti!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 1:37 am
Torstein, det blir litt sært om alle skal få si like mye – ikke så mye demokrati det heller. Som du sikkert vet så har Rødt ikke så stor oppslutning utenfor Oslo … på tilsvarende måte som er det sikker mange i bedehusbelt mange som ville hørt mer fra kristent samlingsparti også ….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 1:51 am
Rødt er det eneste partiet som står imot den forutsigbare tutinga til markedsfundamentalistene. De andre partiene blir mer og mer like hverandre. Selv Kristin Halvorsen blir skrytt opp i skyene av Trygve Hegnar. Da er det noe fundamentalt feil som skjer. Da trengs det et sunt korrektiv til den psykopatiske kapitalismen som nå får utbre sine slimete tentakler på absolutt alle nivåer i samfunnet. Også denne “tv-vennlige” silingen av partier til valgdebatter på tv viser dette. Snart vil Markedet være mektigere enn Gud Fader i det høye. Og da har ikke politikerne lenger et kløyva ord de skulle ha sagt. Da er det game over. Derfor stemmer jeg på Rødt i år, med hodet høyt hevet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 2:01 am
Jeg klarer ikke gjøre annet enn å le av alle de usaklige kommentarene over, hvorav folk som visstnok virker å være helfrelste for andre partier, ikke tillater at de som faktisk mener noe annet enn dem eksisterer.
Når det gjelder hva som burde tillates av partier på NRKs folkemøter, synes jeg virkelig at det burde vært mulig å representere alle partiene som er stiller til valg gjennom flere kommuner og fylker. Å ekskludere noen, vil være å gjøre deres sjanse for PR mindre enn de andre partiene, og det kan resultere i at de største, som ikke nødvendigvis alltid har rett, blir større mens de minste blir mindre.
Og til dere som klager på at det er syting og klaging som kommer fra Dahle, så vil jeg bare svare at for det første inneholder innlegget informasjon om hvorfor man ikke ser noe til RV/Rødt på NRKs sendinger, og hvordan man allikevel kan høre stemmen og synspunktene til RV/Rødt. Selv om innlegget er skrevet med en kritisk tone, er det jo forståelig at man faktisk ikke er enig i at man blir holdt utenfor når man tidligere har blitt sluppet inn i varmen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 2:03 am
Sandemose:
Politisk Sensur hva?.. Jaja, du er ikke så langt unna Stalin som du prøver å innbille folk at du er…
IDIOT!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 2:04 am
Jeg undrer meg over de fleste kommentarene mot Torstein Dahle og hans parti her. At enkelte ber en voksen mann ‘vokse opp’ o.l. irriterer meg noe helt vanvittig og jeg forstår at Dahle ikke orker å bruke sin tid og energi på å svare på slike tåpelige/håpløse innlegg. Det burde da gå an å komme med konstruktiv kritikk? Jeg er over hodet ikke tilhenger av Dahles parti, men til deres forsvar så har Norge behov for et parti som ikke vingler like mye som resten og kan stå i opposisjon til populistpartiet FrP og det såkalte Arbeiderpartiet! Er ingen vits å skjelle hverandre ut her inne, det viktige er at folkets ulike meninger blir representert på lik linje. Og så lenge partiet har en viss oppslutning så burde de ikke kuttes ut i sammenhengen med LOKALVALGET (som de fleste faktisk burde tenke på).
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 2:18 am
Heter de “Partiet Rødt”, eller “Raudt” som de også liker, eller RV? Jeg er forvirret…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 2:27 am
Nei, ærlig talt. Et parti som har 4-6 prosent av stemmene har selvflgelig all grunn til å hevde seg i kampen. Hva med SV eller Senter Partiet som er en liten fjert i den store sammenheng. Hvorfor skal Halvorsen få lov til å lyve når andre tilsvarende partier må tie ? Denne barnehage saken med henne gjorde meg skikkelig irritert. Satsene gitt opp på grunn av prisstigning men ikke barnetrygden !? Dette er åpenbarert en kvinnfolk med kun maktsyke. Når det gjelder RV og Afghanistan så må jeg si at jeg ble rystet. Tillate at norske soldater blir drept(for det er det du sier). Nei, her er det noe som ikke stemmer med virkeligheten. Det som er virkelig synd er at “alle” politikere er løgnhalser. Vi kan ikke tro på noen. Rent prinsipielt er det bedre å tro på noen som ikke har makt med er i oposisjon. Dette skaper balanse. Ingen partier skulle ha hatt makt og i hverfall ikke mere enn ett. At tre partier deler på makten er noe som jeg ser på som patetisk, og når Kristin Halvorsen åpener den store hai kjeften sim som jun farer med løgner så får jeg lyst til å søke som asylsøker(til Norgen så klart),
Mvh,
Der Fuhrer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 2:40 am
1. seriøst hva har dere i det hele tatt der å gjøre, ingen stemmer på dere alikevel. Sikker på at pensjonist partiet føler det samme men de fikk ikke engang en spalte i vg/dagbladet engang.
2. Er det ikke snart på tide å våkne opp fra dette hjernevaska sovjet tullet dere driver med? Det begyner å bli en del år siden muren ble revet og faenskapet kollapsa.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 5:34 am
… muted …
_._ = -.-
For å si det riktig vei…
Hva er det med mennesker og politikk?
Står ikke “Nrk” for Norsk Riksdekende Kanal?
Skal de ikke innformere om alt som er i Norge? Spesielt når det er noe så viktig som et valg.
Skal ikke frihetens folk vite hvilken valg de har?
At de ikke tok dem på tv betyr vel også at de ikke blir tad på radio også.
Helt ærlig så skammer jeg meg over Norge slik det har blitt.
Hjerte er viktigere å følge en ambisjoner, retferdighet er viktigere en hevn.
-.- *skam* -.-
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 5:36 am
Kan noen si meg hva jeg trenger for å skape et parti (utenom folk)? ^-^
Det ville vært en fin måte å handle på for å fjerne skammen. ^^
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 6:05 am
Ja visst er det udemokratisk at Rødt ikke er med. Men hvorfor jamrer dere om det, hvor mange av de andre partiene i den politiske flora hadde vært med, eller idet hele tatt fått lov til å eksistere dersom dere hadde klart å gjennomføre en væpna revolusjon som dine meningsfeller tidligere har proklamert, for dere hadde aldri i livet kommet til noen makt uten deres revolusjon. Hvor mange meningsmotstandere hadde ikke da havnet i forskjellige gulag både her til lands og i sovjet, og hvor mange hadde ikke havnet i tvangsarbeidsleirer og i massegraver.
Demokrati? Hva skal dere med det? Dere ville jo ha skrotet det samtidig som dere hadde
tiltrått maktens korridorer. Men heldigvis så lenge vi har demokratiet så vil heller aldri dere komme dit.
Har du noen gang tenkt på hva som hadde skjedd om du fikk din vilje om å åpne alle grenser for dine muslimske venner? Jeg kan fortelle deg at du hadde ikke blitt deres venn særlig lenge etter at de hadde overtatt, blodrøde kommunister er ikke særlig populære i deres sfære kan du tro, så å hente deg stemmer derfra for ditt Utopia kan du bare glemme.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 6:28 am
Hei, jeg har ikke tenkt å stemme rv.
Men etter å ha lest “nok” her, vil jeg bare si et par ting.
Til de som rakker ned på partiet ; det finnes mange som kunne ha tenkt seg å stemme akkurat dette.
Hvorfor da ikke stemme ? hah, det er en så enkel løsning på det at om man ikke vet det burde man ha fingern som sagt litt bedre plantet i jorda. Kjernesaker, om jeg stemte rv ville det hjelpe de noe i det store bildet ? nei neppe, da må jeg finne noen som er i nærheten. Slik er det ting blir gjort, alle partier sutter gammel sokk, vi er mennesker og er aldri 100% happy. Om man kunne stemme uten å tenke slik, ja da ville nok rv ha hatt 5%+.
Det er media som bestemmer, ikke tro noe annet. Og ja man kan si at alle partier kan kjøre dette landet til helvete.. men nei du det greier både media og oss selv helt fint.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 6:39 am
Ja visst er det udemokratisk at Rødt ikke er med. Men hvorfor jamrer dere om det, hvor mange av de andre partiene i den politiske flora hadde vært med, eller idet hele tatt fått lov til å eksistere dersom dere hadde klart å gjennomføre en væpna revolusjon som dine meningsfeller tidligere har proklamert, for dere hadde aldri i livet kommet til noen makt uten deres revolusjon. Hvor mange meningsmotstandere hadde ikke da havnet i forskjellige gulag både her til lands og i sovjet, og hvor mange hadde ikke havnet i tvangsarbeidsleirer og i massegraver.
Demokrati? Hva skal dere med det? Dere ville jo ha skrotet det samtidig som dere hadde
tiltrått maktens korridorer. Men heldigvis så lenge vi har demokratiet så vil heller aldri dere komme dit.
Har du noen gang tenkt på hva som hadde skjedd om du fikk din vilje om å åpne alle grenser for dine muslimske venner? Jeg kan fortelle deg at du hadde ikke blitt deres venn særlig lenge etter at de hadde overtatt, blodrøde kommunister er ikke særlig populære i deres sfære kan du tro, så å hente deg stemmer derfra for ditt Utopia kan du bare glemme.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 7:27 am
Dere gleder dere når Norske soldater blir skutt og drept. Dere er heldige som bare har blitt stengt ute fra NRK. Hadde jeg bestemt så hadde dere blitt kastet ut av landet. Svikere som dere trenger vi ikke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 7:54 am
Det er skummelt å se at noen fortsatt kan stå for det RV står for!
RV, DERE BURDE SKAMME DERE!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 8:07 am
Er stort sett uenig i all politikk dere står for, men jeg syns fortsatt at rett skal være rett, og at dere på lik linje med andre partier skal kunne fronte deres sak i media nå rett før valget.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 8:20 am
Rødt er jo et rimelig marginalt parti, og i den forstand av relativt begrenset interesse. NRK bør gjennom sin dekning av valget dekke hovedlinjene i politikken, og i så måte har Rødt ingenting i en rikssendt debatt å gjøre. Det finnes forresten en rekke andre marginale partier som heller ikke fikk delta, både på høyre- og venstresiden av norsk politikk. Derfor bør ikke ledelsen i partiet føle at de utsettes for noen særbehandling.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 8:36 am
Stå på Torstein…vi trenger noen som tør å si i fra..drit lei politikere som snakker rundt grøten.Gjør noe klokt i år folkens!!Stem RØDT!!Norge trenger en motvekt til Frp…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 8:39 am
Det er veldig stor forskjel pŒ om det er h¿yre eller FrP som blir utestengt fra en politisk debatt. RV er et lite parti, uten stortingsrepresentanter. Det er ogsŒ flere r¿de parti som deltar(SV og AP) sŒ det er ikke behov for RV, mens vi har bare to blŒ partier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 8:47 am
Synd dere ikke fikk være med, jeg reagerte på det når jeg fikk høre nyheten. Men når jeg så programmet skjønte jeg hvorfor; hverken Senterpartiet, KrF eller Venstre var med. Så da synes jeg ikke vi trenger å kritisere den saken mer. De ville tydeligvis ha de største politiske motstanderne der for å få en strammere debatt. Håper dere slipper til neste gang. Selv om jeg nok ikke har tenkt å stemme på dere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 8:51 am
Det var mer kraft da Jon var aktiv….
Han har satt seg ned å skuer mot annet mens arvtagerne svikter…. noe som ikke er bra for RV…. Å sånn går no daga’n….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 8:55 am
Dahle, du bærer havre til en død hest. Bruk tiden til noe mer fornuftig!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 9:03 am
har en ting å si…. HAHAHAHAHAHA! endelig slipper ma å høre dette usakelige våset deres! wohoo!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 9:05 am
Chibo: NRK = Norsk Riks Kringkasting.
IDIOT!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 9:07 am
Vi snakker om et parti som er like ulovelig i Tsjekkia og Ungarn som Nazistiske parti er i Tyskland og Østerrike.
Parti som RV og Hvit Valgallianse er så ufyselige og antidemokratiske at jeg synes det er greit at NRK ikke fronter dem så lenge de uansett har marginal oppsluttning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 9:16 am
Ja dette er bra..
Nord Koreansk politikk skal føres der den hører hjemme…
I Nord Korea
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 9:25 am
Jeg aner ikke hvorfor jeg.. *plystre*
Kommunevalgene 1975–2003
År Antall stemmer Prosent av stemmene Representanter
1975 7 215 0,4 % 4
1979 14 614 0,7 % 21
1983 24 837 1,1 % 34
1987 27 209 1,2 % 49
1991 32 841 1,5 % 57
1995 32 441 1,5 % 73
1999 40 788 2,0 % 68
2003 32 165 1,6 % 57
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 9:27 am
Til Chibo
NRK står ikke for “Norsk Riksdekende Kanal”.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 10:00 am
Ape skrev: “Synes ikke dette er rart i det hele tatt. På tide at RV forstår at de nesten ikke er å betrakte som et politisk parti engang. De er som en liten unge, ørliten og griner høyt, uten at noen andre enn dem selv forstår hvorfor.
Forstår ikke hvorfor noen betrakter dette som et seriøst politisk parti. Bra med utestengelse.”
http://www.nettavisen...
det er ikke mange stemmer som skiller RV fra SP, V og KrF. en dag. en dag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 11:05 am
Selvfølgelig er det udemokratisk at dere ikke får delta. Men dere er jo grunnleggende udemokratiske, så dere får jo bare smake deres egen bitre medisin.
Forøvrig synes jeg at det hadde vært en fordel om dere hadde fått sendetid. Da kunne jo folk se hvor helidiotiske standpunkter partiet har.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 11:42 am
Håkon: takk for rettelsen, det stemmer at det ble et skille i AP.
Hva AKP en gang stod for, er meg likegyldig. Tror noen her inne virkelig at Rødt i noen grad er for en revolusjon?! Dette er 2007 og vi lever ikke i et diktatur. Et parti vil aldri bestemme eller føre til noen revolusjon, DERFOR er de ikke for det. En revolusjon kan bare skapes av FOLKET, når samfunnet har BIDRATT til tanker om revolusjon. Ingen av delene finnes i velferdsnorge, så hva er det dere frykter??? Når det gjelder kommunisktisk ideologi og å sammenligne den med stalin osv; det har ennå, til dags dato IKKE eksistert noe i nærheten av kommunisme slik marx beskrev den!! Lenin, Stalin osv har INGENTING med kommunisme å gjøre! Slike tanker er like ignorante som at USA ikke vil gi sine borgere statlig helsetjenester, fordi de er redde for sosialisme. Våkn opp!! Den grunnleggende ideologien kommunisme består av at samfunnet skal dele godene mellom seg, ta vare på de svake, og bygge opp en nasjon i felleskap, med respekt og åpenhet for hverandre. HVA ER GALT MED DETTE?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 12:51 pm
Syns det er helt udemokratisk og forferdelig at dere ikke fikk være med på dette. Selv er jeg sterk motstander av deres parti, jeg stemmer FRP. Men jeg er selvfølgelig demokrat og mener at selv typer som dere bør få komme til og ytre deres meninger. Jeg håper forøvrig på at dere røde neofeudalister snart opphører å eksistere. Det vil skje såsnart folk får øynene opp for hvordan våre skattepenger blir sløst på på å lønne og underholde dere papirflyttere som ikke gjør annet dagen lang enn å gjøre livet surt for menigmann, og det på lønna jeg tviges å betale for dere parasitter.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 1:13 pm
Alle partier burde få delta på folkemøtene til NRK når det er kommunevalg. For stortingsvalget synes jeg det er greit at bare de som ligger over sperregrensen deltar. Dere har mange gode saker for arbeidstaker her er mye å ta tak i, veldig mye, men dere må ta et oppgjør med AKP-ML historien deres fra 60 og 70 tallet. Dere må ha respekt for enkelt individet, og komme opp med en troverdig historie på hvordan demokratiets kår bli hvis dere en gang skulle komme i en maktposisjon. Dere må også bli troverdige i økonomiske spørsmål, ikke som i AKP-ML tia da det skulle være lønn etter innsats og forbruk etter behov og at dette behovet skulle bestemmes av staten
Lykke til
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 1:22 pm
Til Christian Schiffer:
Alle har forskjellige meninger. Med det sagt:
Tankene du ytrer og mennesker som deler de med deg, gir meg angst om nettene. Egoisme; nei takk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 2:02 pm
“Den grunnleggende ideologien kommunisme består av at samfunnet skal dele godene mellom seg, ta vare på de svake, og bygge opp en nasjon i felleskap, med respekt og åpenhet for hverandre. HVA ER GALT MED DETTE?”
Kommunisme betegner vel fasen etter revolusjonen og proletariatets diktatur, hvor staten oppløses og blir “folket”. Bygge opp en nasjon, skriver du? Når ble Marx egentlig en tilhenger av nasjonen? Å bruke en sterk nasjon for å spre revolusjonen er vel et stalinistisk konsept.
Det som er galt med “kommunisme” er at det kommunistiske drømmesamfunnet er like flott for kommunister som pornohimmelen med 72 jomfruer (og små gutter) er for selvmordsbombere. Slik devalueres menneskeverdet i nåtiden og inntar plassen som midler til målet, i stedet for mål i seg selv. Menneskeliv blir verdiløst, sammenlignet med den politiske utopien en ønsker å oppnå. Og når det blir verdiløst, ofres det også.
Gang på gang har det gått i grøfta: Ingen politisk utopi oppnådd. Ingen kommunistisk himmel på jorda. I stedet finner vi bare mord, økonomisk stagnasjon, tap av sivile rettigheter og lidelse der tilhengerne av marxistisk ideologi har hatt makta. Og gang på gang viser norske kommunister at de ikke eier evne til å lære av historien, at bare et lite mindretall har skamvett til å ta avstand fra morderne som har drept i kommunismens navn. Og gang på gang ser vi at norske kommunister er klare til å løpe mot stupet ETTER at kommunister i utlandet har opprettet skrekkvelder på løpende rekke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 2:38 pm
Jeg hadde vel egentlig håpet at “Bloggeier” – Prof. Torstein Dahle, ville gå inn i dialogen og øse av sin visdom,- skape debatt rundt spørsmål og synspunkter, men denne bloggen er øyensynlig kun opprettet for å vise ansikt på nett.
Ingen dialog, ingen debatt. det holder for meg. Adjø!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 4:26 pm
Du sier: Tankene du ytrer og mennesker som deler de med deg, gir meg angst om nettene. Egoisme; nei takk.
Jeg går ut fra at du er en papirflytterne i dette land og snylter på mine skattepenger som jeg ønsker skal gå til samfunnsnyttige formål og de svake i samfunnet; ikke til slike som deg.
Er du papirflytter forstår jeg veldig godt du får angst om nettene i det vel også du skjønner at en stadig voksende mengde av mennesker i dette landet og Europa forøvrig har begynnt å skjønne at ditt skjemavelde er en grotesk form for neofeudalisme. Sosial trygghet kan gis på andre måter en gjennom et forvokst partiapperat (byråkrati). For eksempel ved å innføre livrente til alle.
Jeg stemmer FRP ikke fordi jeg er enig i alt dem sier og gjør men fordi det er det eneste partiet som i hvertfall til en viss grad ønsker å redusere bestanden av papirflyttende parasitter her til lands. Dessuten ser det ut til at FRP er det eneste partiet som har forstått at Islam og Nazisme er svært beslektet, jeg ønsker å forby begge deler, antidemokratiske bevegelser bør ikke få en fotbredd inn i vårt demokrati.
Nei til nasisme og Islam!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 4:26 pm
kanskje jeg skal begynne i boikotte nrk og tv2.. :S..
det er kjempe idiotisk å ikke la det eneste partiet som er på venste for regjeringen.. jeg begynner bare å få mange rare tanker om hvorfor de utestenger rv jeg..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 6:45 pm
Det er en skam! Hva tenker NRK på?
FrP-bulldogene får ubegrenset taletid, og hederlige røde politikere blir avspist!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 8:21 pm
@MorHubro, at RV ikke får delta i debatten er en skam for demokratiet, men angrepet på demokratiet kommer ikke fra høyresiden men fra venstre med AP i spissen, uttrykk som Politisk korrekt er skapt av dere og selve uttrykket er et angrep på yttringsfrihet og demokrati, den 4. statmakt, pressen er over hele Europa infiltrert av sosialister som derved undergraver pressens essenielle oppgaver i den demokratiske prosessen.
At RV, altså et rødt parti nå blir offer for rød maktarroganse viser bare hvor langt den røde makteliten er kommet i sine bestrebelser på å neutralisere ytringsfrihet og demokrati til fordel for det neofeudalistiske byråkrat sannfunnet de nå har gjort til en realitet.
Heldigvis vil en bred og folkelig motstand danne seg om ikke så lenge, folk er lei av å de facto betale mer enn 90% i skatt til fordel for partipampenene som utøver makt som byråkrater uten å være valgt i inn sine maktposisjoner av folket.
Jeg håper at kampen mot feudalherrene denne gangen ikke vil utarte seg slik den gjorde ved forrige gang folket gjorde opprør mot dem og at Giliotinen denne gangen ikke vil bli et virkemiddel.
Istedet håper jeg at revolusjonen denne gang vil kunne bli drevet frem av en bred folkelig selvopplysning som ved å avsløre løgnene til de røde vil kunne umuliggjøre papirflytterne fortsatte snylting på våre resurser og at våre hardopptjente skattepenger endelig vil bli delegert dit de hører hjemme, nemlig til hjelp av de svakeste samt viktige samfunnsnyttige oppgaver.
Da vil vi både kunne redusere det enorme skattetrykket som laster på folk og betydelig heve ytelsene til de svake som trenger vår solidaritet.
Husk 25% av norgesbefolkning ”arbeider” som papirflyttere, de skaper ikke verdier, istedet forbruker de verdiene vi skaper og bruker dem på stadig å øke sine maktinnflytelse over det arbeidende folket.
Ja til livrente, nei til byråkratiet!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 22nd 2007 at 11:04 pm
Dette er ikke noe nytt, Dahle. Da dere fikk plass i TV-valgsendingene ofret heller ikke dere en tanke på Norges Kommunistiske Parti. NKP er blitt fortiet i alle år. RV har bidratt med det samme. At de store partiene vil skvise ut de små radikale er noe av borgerskapets knep for å beholde makta uforstyrret. Jeg vil foreslå at NKP og RØdt i framtiden aksjonere felles for å få delta i TV- og radioutspørringene. Det er demokratiske krav vi bør konfrontere NKR med.
Kam, Hilsen
Harald Reppesgaard (NKP)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 23rd 2007 at 10:18 am
Etter min mening var det helt feil av NRK aa utestenge RV. Enten har man debatt med alle partiene, eller saa har man ingen debatt. Det burde vaere likt for alle, ogsaa innen debatter paa TV. Det at de ikke gir en begrunelse for hvorfor de utestenger RV, kan ogsaa spekuleres paa.
Jeg mener at RV er det partiet som virkelig vil noe for folket og miljoet, og naar jeg faar stemmerett (jeg er 14), saa faar RV helt klart min stemme.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 23rd 2007 at 8:02 pm
Det er kanskje en fordel at folk som skriver har satt seg inn i det de sier…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 27th 2007 at 12:32 pm
Utelatt fra partilederdebatt….intet nytt under solen;-D Det er som når man er på et landsmøte i et eller annet LO-forbund, og man kommer til punktet “bidrag til arbeiderbevegelsen”. Da vedtas det bidrag til AP, til SV, og….nei, det var visst hele “arbeiderbevegelsen” :-/ Mang en gang har jeg gått på talerstolen og påpekt denne urettferdigheten, til salens store akk o ve- stønning. For det var da vitterligen verken AP eller SV som holdt liv i fagbevegelsen da det ble tabu å bruke ord som ’solidaritet’ på 80-tallet….
Nrk-opptreden eller ei: min stemme får dere alikevel. Skulle bare ønske dere ikke var for avskaffelsen av statskirken, men man kan jo ikke være enig i ett og alt heller:-)
Godt valg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 29th 2007 at 9:28 pm
Veit akkurat hva du mener! Vi grunneiere har også blitt utestengt fra NRK gjennom hele tomtefestesaken! Kom igjen – kjemp for ytringsfriheten vår!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 2nd 2007 at 12:47 am
Stå på Torstein Dahle – du er en hederlig mann og har mer å bidra i TV-debattene med enn alle avskygningene av “såpekokere” og syterene på høyresiden. Fram for et romslig men prinsippfast venstrealternativ! Og godt valg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende